54.
A paletta, Raffaello színhasználata

A Madonna fejének közeli felvételén figyelhetjük meg az ólomfehér alkalmazásának variációit. Ezt a festékanyagot a röntgenképek kapcsán már többször említettük. Érdekes, hogy Raffaello a színt tisztán sehol sem alkalmazza, csak kevert formájában, amikor egy másik árnyalat világosítására törekszik. Legtömörebben a horizontnál festi meg az égbolt alsó határát ezzel a festékkel, illetve a Madonna arcának csúcsfényein, a homlokán, az orr vonalán és a fedetlen vállon használja.
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68