01.
A mű technikája, hordozójának kidolgozása

A rablás után visszakerült műtárgy restaurálás előtti állapotban, 1984-ben. Technikája: vegyes alkalmazású, váltakozó sorrendben épített olaj-temperafestés, a korabeli gyakorlat szerint tojássárgájából és száradó olajból (dió vagy lenolaj) készített keverékkel pigmentált, színezett festékanyaggal készült. A mű valójában befejezetlen, úgynevezett vázlatos kompozíció, de a festés harmonikus összképe miatt egységesnek hat. A végső, legfinomabb lazúrok, transzparens rétegek hiányoznak a befejező festés stádiumából.
Mérete: 28,5 x 21,5 cm. Függőleges oldalszélek mentén festetlen szegéllyel, amelynek szélessége: 8–12 mm. A felső és alsó vízszintes oldalon a festetlen szegélyt levágták, így a kompozíció, ha kis mértékben is, de csonkított. A képmező szélső határait egyenes vonalú bekarcolással jelölték ki.
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68