En

Múzeumpedagógiai missziónk

Múzeumpedagógiai missziónk

Lefoglalom

Tanuljunk szórakozva!

A múzeumpedagógia fő célja a legkülönbözőbb korosztályok és a műalkotások világa közötti természetes viszony kialakítása. Beszélgetéseket kezdeményezünk, játékokat használunk, és alkotásra ösztönzünk. Szeretnénk lebontani azokat a képzeletbeli falakat, amelyek akadályozzák a teremtőerő megtapasztalását. A szunnyadó készségek és képességek felszabadítása a célunk. Mindeközben azt is tudatosítjuk, hogy saját kreativitásunkhoz mások alkotásainak értelmező befogadásán át vezet az út.

Múzeumpedagógia múzeumpedagógus nélkül?

A tanulás részben egy bensőséges folyamat, amelyet öröm közösen megélni. De nem csak a múzeumpedagógussal lehet nagy utazásra indulni a galériában: az önálló felfedezést, az egymás között zajló eszmecseréket és a szűk családi körben eltöltött játékos pillanatokat éppúgy nagyra becsüljük, mint a tárlatvezetéseket és a foglalkozásokat. A cél, hogy keretbe foglaljuk, elmélyítsük és tartalmassá tegyük a kiállításon eltöltött időt.

Múzeumpedagógusaink

Deme Edina

főosztályvezető

Meg kell nyílnom a látogatók előtt, hogy ők is megnyíljanak – vállalnom kell a véleményemet, hogy ők is el merjék mondani a gondolataikat.

Mácsay Krisztina

főosztályvezető-h.

Egy felcsillanó szempár, egy magasba lendülő kéz, egy egyetértő bólintás vagy akár egy kétkedő fejrázás – a célom az, hogy valamiféle reakciót váltsak ki azokból, akik bizalommal fordulnak hozzám a múzeumlátogatás során.

Cser Judit

Lehetőségem van arra, hogy egy végtelenül inspiráló közegben szerethetővé és egyben közelivé tegyem sok száz év művészetét. Számomra a múzeum egyszerre tudományos tér és játszótér.

Dembitz Gabriella

A múzeum egy kincstár. Az itt őrzött műtárgyak a múlt egy-egy pillanatáról mesélnek nekünk, letűnt korokba, kultúrákba utazhatunk a segítségükkel. Fontos számomra, hogy az utazás során megelevenedjenek ennek a múltnak a szereplői, a hétköznapi emberek is.

Kevély Flóra
Kovács Vera

A mai vizuális szempontból őrjítően stimuláló világban gyakran elveszetten tekintünk környezetünkre. A múzeumban lehetőségünk nyílik arra, hogy a képzelet, a szépség és az élet örömein másokkal osztozzunk.

Kun Fruzsina

illusztrátor, grafikus

Képzőművészet, illusztráció, dizájn – három dolog, ami igazán foglalkoztat.
Nincs még egy ilyen inspiráló környezet, hogy a vizualitás nyelvén késztessem a befogadót új nézőpontok felfedezésére.

Lovass Dóra

A tárlatvezetéseken és a foglalkozásokon – életkortól függetlenül – olyan szellemi kalandtúrára invitálom a résztvevőket, ahol az adott műtárgyról többféle nézetet, magyarázatot vagy véleményt mutatok be, annak érdekében, hogy beszélgetés, valódi eszmecsere alakuljon ki köztünk.

Mertus Ágnes

Ha túl keveset tudunk valamiről, könnyen azt gondolhatjuk róla, hogy unalmas, hiszen nem értjük, és nem tudjuk, hogyan közelíthető meg. A műalkotások világán keresztül titkos folyosókat nyitok meg a látogatók számára. Szeretném felébreszteni bennük a kíváncsiságot, hogy kedvük legyen egyedül is továbbmenni a megismerés útján.

Záray Szilvia

Nekem az a legfontosabb, hogy a látogató kerüljön kapcsolatba a művészettel, túl a tetszik-vagy-nem-tetsziken próbálja meg azt felfedezni, kontextusba helyezni. Egy jó kérdés sok mindent elindíthat…