En
Vissza a találatokhoz

Oltárrelief Aquilai szobrász

Alkotó

Aquilai szobrász működött 14. század vége

Kultúra itáliai
Készítés ideje 14. század vége
Tárgytípus dombormű
Anyag, technika mészkő
Méret

192 × 86 × 20 cm, 300 kg

Leltári szám 1197
Gyűjtemény Régi Szobor Gyűjtemény
Kiállítva Ez a műtárgy nincs kiállítva

Az Abruzzo régióbeli L’Aquilából származó mészkő domborművet oltártáblaként tartotta számon a művészettörténet-írás, az újabb kutatások azonban valószínűsítik, hogy epitáfium vagy síremlék része lehetett. A dombormű alsó része a Madonnát ábrázolja, a térdelő donátor felé forduló Gyermekkel, két oldalán egy női és egy férfi szenttel. Felettük két angyal és a csúcsív alatt Krisztus fél alakja látható, amint áldásra emeli kezét. Az oldalpilasztereket koronázó párkányzaton az Angyali üdvözlet ábrázolása kapott helyet. A kompozíció, a redőkezelés és a fejtípusok analógiái a 14. század végéről, 15. század elejéről származó l’aquilai emlékeken, például a Santa Giusta-templom egyik stallumfaragványán vagy a Santa Maria di Roio timpanonreliefjén találhatók meg.

Bibliográfia

Balogh, Jolán, Katalog der ausländischen Bildwerke des Museums der bildenden Künste in Budapest, IV – XVIII. Jahrhundert: 1. Textband Bd. 1, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1975, 49. o., 36. sz., 47-51.

Dal Poggetto, Maria Grazia Ciardi Dupré, “Recensione – Jolán Balogh, Katalog der ausländischen Bildwerke der Museums der bildenden Künste in Budapest. IV-XVIII Jahrhundert Budapest, Akadémiai Kiadó, 1975 Vols. 2: I, Textband; II, Bildband.”, Prospettiva 8-11 (1977), 63-67 o.

Szmodisné Eszláry, Éva, A Régi Szoborgyűjtemény kincsei, Szépművészeti Múzeum, Budapest, 1994, 15. o., 4. kép.

Szmodisné Eszláry, Éva, The treasures of the Old Sculpture collection, Szépművészeti Múzeum, Budapest, 1994, 15. o., Fig. 4.

A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.

Kiállításaink közül ajánljuk