1907-ben a Nemzeti Szalon három kiállításból álló nagyszabású sorozatot szervezett, amellyel a legújabb francia festészetet bemutató európai vándorkiállításokhoz kapcsolódott. A májusban megnyíló első tárlaton Paul Gauguin művei álltak előtérben. A júniustól látható második kiállítást az akkor mindössze néhány hónapja megnyílt Szépművészeti Múzeum vezetősége kezdeményezte. A tárlatról az állam öt festmény megvásárlását támogatta. Charles-François Daubigny, Eugène Boudin, Alfred Sisley és Camille Pissarro alkotásai mellett Paul Gauguin Téli tája azért érdemel külön említést, mert a festő neve csupán az előző évi nagy párizsi kiállítása során került be az európai köztudatba. (Sisley képét a múzeum később, Édouard Manet Hölgy legyezővel című remekművének megvásárlásakor, a vételár egy részének ellenértékeként Kurt Walter Bachstitz berlini műkereskedővel elcserélte). Decemberben a Modern francia nagymesterek tárlata címmel meghirdetett, az 1907-ben immáron harmadik budapesti francia festészeti kiállításon a Szépművészeti Múzeum már nem tudta újabb művekkel gazdagítani gyűjteményét. Pierre-Auguste Renoir tizenegy festménnyel szerepelt ezen a kiállításon, ezek között volt az összeállítás egyik fénypontja, a Fekvő női akt (a katalógusban Pihenő asszony címen), melyet most, több mint száztíz év múlva sikerült megvásárolni a Szépművészeti Múzeum számára.
A festményt 2019. augusztus 4-ig a Szépművészeti Múzeum kamarakiállításán, augusztus 8-tól a Magyar Nemzeti Galéria állandó kiállításán láthatja a nagyközönség.