SZÉPMŰVÉSZETI MÚZEUM

HATÁRTEREK

Nemzetközi kiállítás a Vasarely Múzeumban

2013. október 16. - 2014. január 10.

Szerda 18 óra

VASARELY MÚZEUM

bevezetőt mond Dr. SÓLYMOS SÁNDOR a Magyar Képzőművészeti Egyetem tanára

résztvevő művészek:
Colin ARDLEY, BÁLVÁNYOS Levente, Monika BRANDMEIER, CHILF Mária,Tony CRAGG, Dan GRAHAM, Rita ERNST, GÁYOR Tibor, GELLÉR B. István, Michael GRUBER, Edgar GUTBUB, HAÁSZ István, HALÁSZ Péter Tamás, Erwin HEERICH, Jozef JANKOVIČ, Dieter JUNG, KASSÁK Lajos/JOLÁTHY Attila, KOKESCH Ádám, Jan KOLIBAL, Katja KOLLOWA, MEGYIK János, RAJK László, Franz RIEDL, Reinhard ROY, Vera RÖHM, SZALAY Tibor, SZENDERFFY Gábor, Ian TYSON, VESZPRÉMI László, Helga WEIHS

Dokumentumok:

Max BILL, Ètienne-Louis BOULLée, Marcel BREUER, Theo van DOESBURG, Peter EISENMAN, KASSÁKLajos/VILT Tibor, , Friedrich KIESLER, Katarina KOBRO, Daniel LIBESKIND, Gordon MATTA-CLARK, J.J.P.OUD, Gerrit RIETVELD, Studio QUERKRAFT, Georges VANTONGERLOO

kurátor: Maurer Dóra

A kiállítás 2013. október 16-tól 2014 január 10-ig tekinthető meg
Vasarely Múzeum, 1033 Budapest, Szentlélek tér 6.

nyitva: hétfő kivételével naponta 10-17.30 óráig

A Nyílt Struktúrák Művészeti Egyesület (OSAS) 21. nemzetközi kiállításának címe HATÁRTEREK / INTERSPACES. Témája a konstruktív-konkrét képzőművészet és az építészet egymást áthatása, kölcsönös inspirációja, egy tőről fakadása. Az ember vizuális és haptikus orientációja elsősorban a térre vonatkozik, a tér érzékelése, asszociatív megélése elemi örömöt nyújt, a művészetek is erre építenek. Mondrian festészete az építészet felé haladt, Brâncuşi pedig a jó épületet szobornak tekintette. A múltba mélyen nyúló és a jelen aktivitásába ágyazott területet „Archisculpture” címen a bilbaoi Guggenheim Múzeum 2005-ben foglalta össze a maga teljes gazdagságában. De a történet folytatódik, a nemzetközi művészeti színtéren új meg új plasztikai szempontból izgalmas épületekkel és architekturális szobrokkal találkozunk. Nemrég rendezett GEO-NEO-POST című kiállításunk is érintette a két diszciplina összekapcsolódását a 20-as évek nagy generációjából ismert Friedrich Kiesler bizarr Végtelen Ház-ának modelljével (fotón) és megvalósult szoborszékeivel. A terület gazdagsága és folyamatos alakulása, valamint lehetőségeink nem engedik meg a hazai és a szűkebb európai környezetben megjelenő példák körképének felrajzolását. Válogatásunk - mind a fotókkal megidézett történeti és kortárs művek, mind az eredeti kortárs objektumok szempontjából - vállaltan szubjektív.