SZÉPMŰVÉSZETI MÚZEUM

Alberto Giacometti (1901-1966)

A zürichi Alberto Giacometti Stiftung gyűjteményéből

2004. március 23. - június 15.

Alberto Giacometti (1901-1966) sajátos, egyéni hangvú művészete nagy hatással volt kortársaira és az őt követő generációkra, így számos magyar képzőművészre is.

Monet és barátai

2003. december 1. - 2004. március 15.

A Szépművészeti Múzeum a budapesti Francia Intézet és a dijoni Musée des Beaux-Arts közreműködésével majd száz év után nagyszabású kiállítást rendezett Monet és barátai címmel. Harminchárom európai és amerikai gyűjteményből érkeztek festmények, rajzok és szobrok a bemutatóra, melyet a Szépművészeti Múzeum három Monet-festményével, valamint rajz- és sokszorosított grafikai gyűjteményének legszebb negyven lapjával egészít ki.

Arcok, maszkok, történetek

Válogatás a Modern Gyűjtemény kortárs anyagából

2003. november 18. - 2001. január 1.

Újra megnyílt a Szépművészeti Múzeum mélyföldszinti Ión Piramis csarnoka, ahol a múzeum saját, kortárs művészeti gyűjteményéből válogatott új kiállítás látható. A gyűjtemény – a korszakot a 20. század közepétől tekintve – jelenleg mintegy félezer művet tartalmaz, nem számítva a papírra készült rajzokat és sokszorosított grafikákat.

Verrocchio Krisztusa

2003. március 13. - június 22.

A Szépművészeti Múzeum 2003. tavaszán kamarakiállítás keretében mutatta be Andrea del Verrocchio frissen restaurált Fájdalmas Krisztus-szobrát. A Régi Szobor Gyűjtemény kiemelkedő darabja Pulszky Ferenc gyűjteményéből származik, és 1924 óta van a múzeumban. Verocchio (Firenze, 1436 - Velence, 1488) az 1470-es, 80-as évek legjelentősebb firenzei szobrásza volt, aki népes műhelye élén nagyszabású bronz és márvány szoborcsoportok mellett terrakotta műveket és festményeket is készített. A Fájdalmas Krisztus-szobor a mester egyik főműve, amelyet a kiállításon teljes történeti – ikonográfiai kontextusában mutattunk be.

Észak-itáliai reneszánsz rajzok

2003. március 13. - június 29.

A tárlat a Szépművészeti Múzeum itáliai reneszánsz rajzait bemutató sorozat második kiállítása volt, amely a grafikai gyűjtemény észak-itáliai cinquecento rajzaiból kínált válogatást. A kiállításra került hatvannégy mű a 16. századi itáliai rajzművészet fejlődésének sokrétűségét érzékeltette az északi körzetekben, azok legjelentősebb központjaiban, Velencétől Pármán és Bolognán keresztül Milánóig és Genováig.