47.
A gyermek Jézus ábrázolása és alárajzolása

A festő rugalmasan bánhatott a munkájával, nem kötötte meg magát radikálisan az első vázlat pillanatnyi képével. Még a vázolásban is módosíthatta, nemkülönben festéskor gyakran változtathatott apróbb részleteken, a figurák végtagjainak elrendezésében vagy a rálátás, a rövidülés megváltoztatásával. Ezek a finom módosítások talán a legérdekesebb részletek, mert feltárják az alkotófolyamat logikáját.
A kisded lábának megfestésénél kiválóan érzékelhető a nagyvonalú és könnyed hozzáállás, amely Raffaellóra olyan jellemző volt. Kevés eszközzel, de szinte minden fontos részletet odatett, a csúcsfényeket, a vetett és félárnyékok határait a reflexekig, és a néző akár meg is elégedhetne ennyivel. A repedéshálózat átüt az alapozás világító felületén, körülötte a rajzvázlat kontúrjai, amelyeket helyenként barnás lazúr fed. Nyilvánvaló, hogy még lehetett volna továbbfejleszteni, de a csodálatos az, hogy nemigen venni észre a félbe maradt stádiumot, mert még befejezetlenségében is tökéletes.
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68