46.
A gyermek Jézus ábrázolása és alárajzolása

A festmények alárajzolása inkább csak a művész szempontjából jelentett könnyebbséget. A legtöbb ilyen jellegű vázlat természetesen nem olyan igénnyel készült, mint egy önálló rajz vagy grafika. A festő kijelölte a leglényegesebb formákat, amelyeket jóval lazábban és határozatlanabbul firkált oda, de a festéskor fegyelmezettebben, gondosabban és pontosabban járt el, mivel a színek felrakáskor formatömegeket hasonlított össze egymással és azok relációjában építette, fejlesztette művét. A rajznál ez nem számított, a színek tömege és optikai hatása nélkül nem lehetett előre látni, hogy a formák elrendezésén túl milyen összképe lesz a kompozíciónak.
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68