18.
Alapozás, festés, károsodások

A képsík előtérében guggoló, a szemlélő felé legközelebb eső kis Keresztelő figurája merész rövidülésekkel megkomponált. Ez a részlet, hasonlóan a többihez, kettős tónusfokozatú vázolással kivitelezett. Van egy nagyon vékony és halvány, szálkásabb, keresgélőbb raszterű rajza, amelyhez hozzá ízesül, amelyet átfed egy nagyon határozott, a befejezettség tökélyével felrakott, konkrétabb és kontrasztosabb rajzi munka. A felvitel villámgyors, akár egy hegyes tollvéggel karmolt, vibrálóan pontos és merész, végleges indulat nyomán ihletett lezárása annak a stádiumnak, amely a festést közvetlenül megelőzte. Egyszerre érezni rajta a grafikusi felfogást és a festői leleményt, amely a vázlat oldott tónusaiban sűrűn és töményen van jelen. Még redukált puritánságán is átüt a kor levegője, az analitikus reneszánsz szellem természethűségre törekvő, stilizáló emelkedettsége, amikor a gyermek parányi lábujjait jelöli és közben testének gömbölydedségét érzékelteti.
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68