SZÉPMŰVÉSZETI MÚZEUM

Kül- és belföldi művészeti utazások

Az idei év programjaihoz látogasson el Aktuális programjaink és általános tudnivalók - 2014 című oldalunkra.

♦ 2013. október 17. és 19. között Találkozás Schielével címmel három napos ausztriai kirándulásra indultunk, amelyen Bodor Kata szakértő vezetésével ismerkedtünk meg Egon Schiele életének főbb osztrák helyszíneivel, illetve megtekintettük az ő művészetéből jelentős inspirációt merítő Hundertwasser életének és művészetének néhány fontos emlékét. A kirándulás programja innen letölthető.

♦ 2013. május 31. és június 2. között 32 támogatónk és tagunk egy háromnapos tematikus utazáson vett részt, amelyen dr. Jékely Zsombor vezetésével Északkelet-Magyarország és a történeti Szatmár megye legszebb középkori templomait látogattuk meg például Ákoson, Tarpán és Csarodán, Csengersimán és Lónyán, de várkastélyokat is útba ejtettünk Nyírbátoron és Tiszadobon. A kirándulás programja letölthető innen.

♦ 2013. március 21-26. között harmincegy támogatónk illetve tagunk hatnapos tematikus utazáson vett részt Dél-Franciaországban, ahol Kovács Zsófia művészettörténész, a Cézanne és a múlt c. kiállítás kurátorának munkatársa kíséretében érezhettek rá a Cézanne-t és Van Gogh-ot megihlető provence-i tájak és városok hangulatára, és ismerhették meg Arles, Avignon és Aix-en-Provence legfontosabb látnivalóit. A kirándulás programja letölthető innen.

♦ 2012. november 23-25. között 25 tagunk háromnapos tematikus utazáson vett részt, amelynek keretében dr. Radványi Orsolya vezetésével látogattuk meg a Szépművészeti Múzeum létrejöttében alapvető szerepet játszó Esterházy-családhoz fűződő legfontosabb helyszíneket - Tata, Kismarton, Rohrau, Lakompak és Fraknó, Fertőd, Majk.

♦ 2012. szeptember 28-29. között 33 tagunk kétnapos tematikus utazáson vett részt, amelynek keretében dr. Jékely Zsombor vezetésével a legszebb és legjelentősebb kisalföldi középkori templomok - köztük a pannonhalmi bencés apátság - felkeresése során számos ismerettel gazdagodhattak a vidék 13. századi egyházi életéről a bencés és a premontrei rend középkori szervezetéről, épületeiről.

♦ 2012. július 13-14. között tagjainkat különleges tematikus utazásra invitáltuk a Gustav Klimt születésének 150. évfordulóját ünneplő Bécsbe, kísérőnk Bodor Kata művészettörténész volt.

♦ 2012. június 22-én tagjaink egy napos kirándulás keretében ismerkedhettek meg  a kecskeméti Magyar Fotográfiai Múzeummal és Kecskemét nevezetességeivel.

♦ 2012. március 27. és április 4. között tagjainkkal Egyiptomba utaztunk Petrik Máté egyiptológus kíséretében.

♦ 2011. szeptember 8.-15. között tagjaink egy különleges tematikus utazás keretében ismerkedhettek meg Toszkána művészeti örökségével, köztük Firenze, Pisa, Lucca és Siena nevezetességeivel, dr. Jékely Zsombor vezetésével.

♦ 2011. május 29-én tagjaink egy napos kiránduláson Szentendrére látogattak, ahol a Skanzent, a Kovács Margit Múzeumot és a Szentendrei Művésztelepet tekinthették meg.

♦ 2010. október 6.-10. között a Baráti Kör tagjai tematikus utazás keretében ismerkedhettek meg Madrid művészeti örökségével. A spanyol utazás folyamán Toledo városát, illetve az El Escorialt látogatták meg a résztevők. A művészeti emlékek értelmezésében Nyerges Éva kurátor tárlatvezetései segítették a csoportot.

♦ 2010. szeptember 18-án és 19-én kétnapos kirándulást szerveztünk Pécsre és Villányba. Az utazás során megismerkedhettünk Európa Kulturális Fővárosának (2010) nevezetességeivel, majd tárlatvezetések keretében meglátogattuk a Csontváry, a Vasarely, illetve a Zsolnay Múzeumot. Villányban a bor szeretetének hódoltunk, ahol borkóstolással egybekötött ebéddel zártuk a hétvégét.

♦ 2010. május 15.-16. Bécsi gyöngyszemek - a szecessziótól Hundertwasserig. Kétnapos bécsi kirándulás Bodor Kata művészettörténész kíséretében.

♦ 2009. szeptember 19-én egy egynapos kiránduláson vehettek részt tagjaink Debrecenben. Tárlatvezetés keretében megtekintettük a MODEM Messiások című kiállítását, amely a modern képzőművészet számos remekművét és izgalmas kortárs alkotásokat mutat be.

♦ 2009. április 23. és 26. Mucha-körúton jártunk Csehországban. A Baráti Kör tagjai április 23. és 26. között egy különleges tematikus utazás keretében ismerkedtek meg Alfons Mucha életével és művészetével, valamint Prága nevezetességeivel.

♦ 2008. november 29-30. (szombat-vasárnap) között tagjaink Szecessziós Bécs címmel kétnapos bécsi kiránduláson vehettek részt. A csoportot Bodor Kata, a Szépművészeti Múzeum művészettörténésze kísérte.

Kíváncsi más programjainkra is? Kattintson!